zaterdag 20 januari 2024

Tata Steel Chess Tournament - ronde 2

Vandaag, in ronde 2,  mocht ik het met de witte stukken opnemen tegen de mij wel zeer bekende Kees Schrijvers uit Hellevoetsluis. Met Kees, huisgenoot Simon en diens zoon Ruud, Kees H. en Desiree H. hebben we in het verleden een aantal weekendtoernooien georganiseerd in Spijkenisse (locatie Hotel Atlas). Mooie toernooien waren dat met als insteek om meer vrouwen en meisjes aan het schaken te krijgen. De hoofdgroep van het toernooi was een zeskamp bestaande uit 3 dames (o.a. Zhaoqin Peng en Anne Haast aangevuld met lokaal talent) en 3 heren (o.a. Dimitri Reinderman en ook aangevuld met lokaal talent). Helaas is deze reeks na een aantal edities vanwege geldgebrek gestopt. Kees Schrijvers is ook oprichter en financier van de website Schaaksite.

Ik kan u alvast verklappen dat de partij na 62 zetten in een overwinning eindigde voor Kees Schrijvers. Gelet op het ratingverschil een ingecalculeerde nederlaag. De partij kan ik u helaas nog niet geven aangezien in mijn notatie een fout is geslopen waardoor ik de juiste zetvolgorde niet meer kan herleiden. Ik hoop u de partij en het commentaar op korte termijn alsnog te kunnen aanbieden. Nog even geduld derhalve.

Groep 7C (gedeeltelijk) voor aanvang 2e ronde

Overzicht speelzaal

Huisgenoot Simon noteerde zijn 2e overwinning en gaat fier aan kop in groep 7F een half punt voorsprong op een trio achtervolgers.

Alle uitslagen en de stand in mijn groep kunt u hier terugvinden.

Morgen de 3e ronde. Aanvang 14.00 uur.

Geen opmerkingen:

SOS-competitie 2023/2024