maandag 23 januari 2023

Was ik gisteren als één van de laatste klaar met mijn partij, vandaag was ik zeker als eerste klaar van alle partijen. Dit tot (grote) verbazing van alles en iedereen om mij heen. Slechts 8 zetten en 10 minuten waren er nodig om de vrede te tekenen. Een goede voorbereiding is het halve werk zullen we maar zeggen. 

Ik geef u eenmalig de hele partij:

Wit: John
Zwart: Maclain O'meara - Den Haag

1. d4 Pf6, 2. Lf4 c5, 3. e3  Db6 (vroege aanval op pion b2. Bekend uit de theorie. De rest is conform de boeken), 4. Pa3  Dxb2, 5. Pb5 Pd5, 6. Tb1 Dxa2, 7. Ta1 Db2, 8. Tb1 en remise vanwege zetherhaling.

En dat ziet er dan zo uit:

Stelling na 8. Tb1

Dit vroegertje bood mij de gelegenheid om nog snel een boodschap te doen bij de plaatselijk Spar, naar de Banjaert te lopen, dit blogje te schrijven en weer snel terug te gaan naar de speelzaal, waar overigens de grootmeesters vandaag een vrije dag hebben. Ben ik eens snel klaar .... 

Morgen een nieuwe ronde met nieuwe kansen.

Geen opmerkingen:

SOS-competitie 2023/2024