vrijdag 13 januari 2023


Vandaag begint in Wijk aan Zee de 85e editie van, wat nu heet, het Tata Steel Chess Tournament. Naast een Masters en een Challengers toernooi met in beide groepen 14 deelnemers, zijn na 2 coronajaren ook de amateurs weer welkom. Weliswaar minder dan in voorgaande jaren, maar toch .... ze zijn weer welkom.

Vanavond starten de weekend vierkampen en maandag beginnen de dag vierkampers aan hun toernooi. Vanaf vrijdag 20-1-2023 is het de beurt aan de tienkampers. Ook dit jaar ben ik, voor de 30e keer, weer van de partij. Na jaren met schaakvrienden in een appartement van de familie Heidenreich te hebben gezeten, moeten we nu noodgedwongen uitwijken naar het Natuurvriendenhuis Banjaert in Wijk aan Zee.

Naast het schaken worden nog tal van andere, schaak gerelateerde, activiteiten georganiseerd. Voor het volledige programma verwijs ik u graag naar de website van het toernooi.

Naast Sporthal De Moriaan zal ook Café De Zon weer een prominente plaats innemen tijdens dit toernooi. Niet kan hier alleen worden nagepraat over gemiste kansen, onwaarschijnlijke schwindels en andere belangrijk zaken in het leven, maar kan ook de inwendige mens worden versterkt. Ook is dit roemruchte café het episch centrum van het commentaar. Ex-spelers als John van de Wiel, Genna Sosonko, Hans Böhm en anderen zullen hier op informatieve en ludieke wijze de partijen met het publiek bespreken. Voor het volledige schema verwijs ik u graag naar het overzicht.

Café De Zon - Wijk aan Zee

Via dit webblog zal ik u op de hoogte houden van mijn belevenissen bij het "Wimbledon van het schaken".

Voor het echter zover is, speel ik morgen, ter voorbereiding, nog een rapidtoernooi in Amersfoort. Ook daarover zal ik u via dit webblog berichten.

Geen opmerkingen:

SOS-competitie 2023/2024